Ujikaji sepanjang Seminggu berpuasa...

Pertama!
Seperti kebiasaan pelajar puteri dikehendaki masuk ke dalam musolla pada pukul 6.50... Pada hari kedua berpuasa itu, kami baru tahu kantin dibuka dan menjual pelbagai juadah.. Aku dan Puja tak terniat langsung nak pergi pon. Tapi hari tu terawal lak ambil makanan dan keinginan nak makan angin petang tu, jadi kami pon pergi la ke kantin.... Jam menunjukkan pukul 6.40 ketika itu... Huh.. 10 minit lagi nak masuk musolla.. Lek2 sudah... Jadi dengan langkah yang gagah perkasa,, kami menuju ke kantin... Wahhh.. meriahnya kantin.. ramai orang.. juadah nye pon sedap2.. Disebabkan terlalu sukar untuk membuat pilihan jadi agak lama kami 'jam' di situ... 
IMPLIKASINYA.......... nama kami tercatat dalam buku disiplin.... sob..sob.. T_T

Kedua!
Sekali lagi,,, aku dan Puja belajar satu perkara.... Pada hari tu juga,, aku dengan Puja nak solat dulu sebelum makan nasi untuk berbuka... Jadi,, aku pon ajak Puja buka puasa kat dalam dorm... Makan kurma je...... Tapi cerita dia,,,, banyak pulak.... Jadi,, kami pon dah terlewat sikit nak solat dan makan nasi....  Orang lain dah habis makan nasi, baru kitorang makan... ish3....

Ketiga!
Ngantuk..... Sangat ngantuk... Kenapa?? Sebab makan nasi banyak sangat la.... Jadi,,,,, bagaimana nak terawih?? Tersengguk-sengguk la alamatnya...... 

Keempat!
Antara makan nasi dengan makan kurma....... Mana lagi sedap dan mana lagi bermanfaat?????  hm... teka la.... 
Nasi??      atau
Kurmakah????     atau
Kedua-duanya sekali??????
Jawapannya......... Bagi aku,, kurma lah.. buktinya....
1. Bila aku makan kurma setiap pagi sebelum pergi sekolah,, selalunya aku kan bertenaga dan pastinya tak tidur dalam kelas..... Seronok kan??
2. Masa aku berbuka dengan kurma je... Aku da bertenaga walaupun tak kenyang.. Tapi,, bila aku dah makan nasi............. Mengantuk dah menguasai diri........... wiiiii~~

Comments

Popular posts from this blog

Ibu ayah dengarlah kami

سباحة

Sejuk hati~